• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by An-Nasrullah - - 2 scratches

salam`alaik....dikesempatan yg x seberapa ni (sblm g lect.jam 8 am), saya nk share dgn sesape yg ziarah blog ni akan kejadian yang berlaku kepada sahabat saya...ttg pengalaman die ketika tetibe terlibat dalam kejadian batu buruk tu...baca lah dgn tenang...(tp hati confirm panas n mendidih beb..huhu)



Assalamualaikum... apa khabar semua nye, moga2 sihat belaka, makin mantop dengan gerak kerje di kampus, ermmm dah lama tak jenguk sesumpah, belambak rupernye email2 yang tak terbaca, tapi tak apalah, zaman ana dah beralih, dari zaman kampus ke zaman kerje plak.. ermmm hari ni kira dah 9hari ana kuar dari lokap Kuala Terengganu, seharian jugak duk lepak dalam lokap, satu pengalaman yang cukup menarik.. nak citer nie tak tahu nak mula dari mane, banyak sangat pengalaman yang menarik, tapi tak apalah ana citer mane yang sempatlah, yang detail2 jumpa kat ump 29 hb nanti, Insyallah.
Jam 9.30 malam, 8hb sept 2007, sabtu malam ahad, mak ayah, kakak n abag ipar ana tengah bersiap untuk turun menunaikan umrah pada keesokkan nyer, lepas selesai solat isyak, terus bersiap dengan sweater nak turun ke batu buruk dengan ceramah mat sabu, dengan TX65XX ,elumcur laju untuk terus berkhidmat membantu meneruskan agenda Ummah, membangunkan Islam. Jam 9.50 malam, tiba disimpang batu buruk, kelihatan jalan2 ke tempat ceramah telah ditutup, berpuluh-puluh, polis biru dan merah merentasi jalan ke tempat ceramah, dlam keadaan samangat pergilah cari tempat yang sesuai untuk park TX. betul2 disimpan jalan berhampiran hotel permai iin.
jam 10.30, kereta peronda polis mula melalui kawansan penykong2 berhimpun, sambil memaklumkan ceramah dibatalkan kerana ketiadaan permit. rundingan terus dibuat, sebaik sahaja kebanyak penyokong mula bersurai, jam 10.45 malam bom pemedih mata mula ditembak, kebanyakan penyokong bingung, macam mane dalam keadaan nak bersuraipun bom pemedih mata terus ditembak.
11.00mlm, rusuhan ala2 peperangan baru bermula, baru dan kayu menjadi senjata, water canon, bom pemedih mata silih berganti menyerang orang ramai yang berhimpun, loceng dari truck FRU mula dibunyikan, lalu beraturlah berpuluh-puluh semut merah bersiap sedia membedal maner2 hamba allah yang dijumpainye. Beberapa orang penyokong yang bersembunyi di ESSO batu burok telah ditangkap.
11.30 mlm, hotel permai IIN diselubungi asap, memedihkan penghuninye, malam tu hampir 10 kali kene asap pemedih mata, muntah loya semua ada...ana mula berpecah dari kelompok besar orang yang berdemo, dangan beberapa orang, bersembunyi dibawah permai INN, nasib tak baik, basement permai INN diserbu FRU, ana sorang, FRU lebih dari sepuluh orang, tanpa belas kasihan, disepak, diterajang, ditolak dengan Sheild, dipukul dengan cota kayu, sehingga lah lembik ditepi dinding Basement permai INN, lebih dari 10minit dilanyak sepuas2nye, tanpa belas kasihan langsung, dan ana perasan, kebanyak mereka bukan anak tempatan terengganu, kemungkinan dari sabah serawak, ataupun negeri2 lain luar dari terengganu.
Sweater dah hilang baju dah koyak, selipar entah kemana, langsung diseret keras ke truck FRU, lebih kurang 50 meter dari tempat dipukul, pantang selisih dengan FRU yang lain, cota melayang ke kepala, perut di terajang, Flying kick tepat ke dada, sebak sekejap, belum sempat lagi sampai ke truck, salam 10 meter, selisih dengan sorang lagi FRU, cota dia plak hinggap di belakang, sempat jugak mulut ni, mengucap salam kat FRU tu " SAKIT LAH BODOH", tanpa berlengah lagi, dengan cota yang sama, hingga di kepala plak, entah berapa puluh kali kepala diurut oleh cota malam tu, belakang diterajang, dada disepak, tak ada belas kesihan langsung, Babi diorang tak buat macam nie.
Lepak kejap dalam truck FRU dalam sejam, masa tu mula msg kat sahabat2, mintak doakan ana selamat, masa tu dalam keadaan sakit, tak ada perkataan lain dah yang keluar dari mulut, hanyar beristirfar sahajalah, dalam truck tu. ada 3 orang sekali dengan ana. sorang tu UMNO, salah lalu kawasan tu, kene tangkap jugak, biar dirasa lagi, selama nie orang pas je duk rasa. sepanjang ana mula2 kene pukul, sehingga lah dalam truck, mereka menghina agama Islam, menghina perjuangan kita, sehingga ada yang berkata " Ni perjuangan mung? perjuangan Islam bende macam ni, Islam babi macam nie" betapa celaka nye mereka, Astarfirullhalazim...
salam sejam duk lepak dalm truck FRU, dipindah plak ke black maria (truck polis), dalam hati nie bila mula2 kene pukul n tangkap tu, dah ada plan dalam kepala nie, time wat tamrin nanti, nak wat macam FRU jugak lah, baru releks sikit kalau kene betul2 ngan FRU. Dari truck FRU ke Black Maria, lebih kurang 100 meter, dalam keadaan berkaki ayam, jalan penuh dengan kaca, habis kaki hancur, mula lah jalan terhincut2, semasa nak dibawa ke black maria pun sempat lagi kene bantai, bolehlah rasa di tumbuk sebijik kat muka oleh sorang FRU gemuk, enth tak puas hati apa, ana pun tak tahu. bengang jugak lah kepala,
sampai di Black maria, dah ada 6 orang dalam tu, sempatlah merasa black maria, perjuangan islam terus dihina, macam2 provokasi dibuat, islam babi, islam bodoh, semua nye melayu yang mngutuk Islam mereka sendiri. tangan dah dagari sejak dalam truck FRU lagi. dari black maria, dibawa ke balai polis KT, lepak dlam black maria tu dalam pukul 4 lebih baru dikeluarkan,melangok plak kat dalam balai... dalam keadaan kepala yang berdarah, badan lebam, sakit macam2 sakit lagi, sabar ajer lah.
setakat itu dulu kot, pengalaman dalam lokap[ yang menarik ana citer semula lah, nak taip banyak2 penat weiii... oklah nie ana attach beberapa keping gambar, seksi sikit, tapi tengok sebagai mencetus semangat... jangan takut plak yer....
wassalam

agak2 la kalau kite yg berada di tempat sahabat ni, mcmane kita agknye yerk?...menangis ja tau?...x da gunanya nangis tu...sbaliknye..kene jadi semnagt n marah..menentang musuh2 Allah

2 Responses so far.

  1. humaira' says:

    insya-Allah telah Allah ltakkan stiap perkara yg berlaku kpd hamba-hamba-Nya hikmah yg nyata...
    "Allah tdk ssekali mngharap kpd hasil yg hamba-Nya lkukan demi agama-Nya tp Allah sntiasa mlihat kpd usaha yg istqamah yg dlakukan oleh hmba-hamba-Nya..."
    insya-Allah..

  2. N@zihah says:

    Gosh, tulisan terlalu rapat,menyukarkan saya untuk baca.
    tapi,usaha jugak nak baca sbb nk tau.